• ساعت : ۱۱:۱۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ 
  • کد خبر : ۷۵۷۴
جلسه برخط رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس دانشكده مدیریت بازرگانی موسسه كسب و كار پاكستان
دکتر محمدمهدی عسگری روز شنبه 23 تیر ماه 1403 با پروفسور دکتر امام الدین [1] رئیس دانشکده مدیریت بازرگانی مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان (IoBM) [2] ، خواجه مسعود رضا [3] مدرس ارشد مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان و آقای زیشان فرخ [4] عضو کمیته مطالعات مرکز کسب و کار اسلامی موسسه کسب و کار و مدیر تطبیق با شریعت بانک حبیب پاکستان به صورت برخط گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه در این جلسه که با حضور مدیران گروه های پژوهشی فناوری های نوین بیمه ای و مطالعات اسلامی بیمه و همچنین روسای ادارات امور پژوهشی و آموزشی و کتابخانه و نشریات پژوهشکده بیمه برگزار شد، دکتر عسگری پس از معرفی پژوهشکده بیمه و تشریح وظایف آن در حوزه پژوهش، آموزش و برگزاری آزمون‌های تخصصی بیمه خاطرنشان کرد، پژوهشکده بیمه با برخورداری از 5 گروه پژوهشی در زمینه بیمه و تکافل و اعضای هیات علمی متخصص در حوزه‌های اقتصاد، آمار، مدیریت و ریاضی، طرح‌های پژوهشی متعددی را در حوزه بیمه و تکافل به انجام رسانده است.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به طرح موضوع تکافل در قالب تضامن توسط امام خمینی (ره) در کتاب تحریرالوسیله در سال 1343، سابقه 20 ساله کشور پاکستان در حوزه تکافل را برای صنعت بیمه ایران بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود پژوهشکده بیمه تا کنون موفق به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت سلام تکافل و انجمن بیمه پاکستان گردیده است.
دکتر عسگری همچنین خواستار بهره‌مندی از تجربیات موسسه مدیریت کسب و کار پاکستان در حوزه‌های داده‌کاوی، بیم‌سنجی و مدیریت ریسک بیمه و تکافل شد.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه بیم‌سنجی، مدیریت ریسک بیمه و تکافل و مدیریت کسب و کار (MBA)، طراحی دوره کارآموزی در حوزه تکافل جهت اعزام مدیران صنعت جهت حضور در این دوره‌ها، برگزاری دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه در موسسه کسب و کار پاکستان، برگزاری دوره آموزشی در حوزه حسابداری و جنبه‌های مالی تکافل در ایران و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک در حوزه اقتصاد و مالی اسلامی و انتشار اسناد علمی مشترک را از مهمترین زمینه‌های همکاری دو مجموعه برشمرد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به حضور اساتید و مدیران ارشد دانشگاهها و موسسات بیمه، تکافل و مالی اسلامی کشور پاکستان در همایش‌ بیمه و توسعه سال‌های گذشته، از رئیس، اساتید و مدیران ارشد موسسه کسب و کار پاکستان و دانشکده مدیریت بازرگانی این دانشگاه برای حضور در همایش بیمه و توسعه 1403 به عنوان سخنران کلیدی و برگزاری کارگاه آموزشی و ارائه مقالات علمی دعوت به عمل آورد.
دکتر عسگری در پایان با قدردانی از اعضای موسسه کسب و کار پاکستان حاضر در نشست و آمادگی کامل پژوهشکده بیمه برای همکاری با این موسسه ابراز امیدواری کرد همکاری مشترک دو مجموعه گامی موثر در غلبه بر تحریم‌های 15 ساله علیه صنعت بیمه ایران باشد.
در ادامه این دیدار دکتر امام الدین استاد و رئیس دانشکده مدیریت بازرگانی مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان با ابراز خشنودی از آغاز همکاری دو مجموعه، به تشریح فعالیت‌های این موسسه در برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار پرداخت و تصریح کرد مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان تاکنون بیش از 20 دوره آموزشی مختلف با موضوعات بیمه، تکافل، مدیریت ریسک، حسابداری و غیره برای افراد متقاضی فعالیت برگزار نموده است و آمادگی کامل دارد تا رویدادهای مشابه همچون همایش‌ها، سمینارها و وبینارهای تخصصی و دوره‌های آموزشی مشترک را به صورت حضوری و برخط با همکاری پژوهشکده بیمه به انجام برساند.
رئیس دانشکده مدیریت بازرگانی مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان ضمن اعلام آمادگی این موسسه برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، انجام طرح‌های پژوهشی، تالیف مقاله و کتب مشترک با پژوهشکده بیمه، به تشریح فعالیت این موسسه در زمینه تبادل دانشجو با سایر مراکز علمی پژوهشی کشورهای همسایه پرداخت و آمادگی مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان را برای برگزاری دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه اعلام داشت.
دکتر امام الدین در پایان سخنان خود از رئیس پژوهشکده بیمه جهت حضور در هشتمین همایش بین‌المللی این موسسه که طی روزهای 12 و 13 نوامبر 2024 در کراچی برگزار می‌گردد دعوت به عمل آورد.
پس از آن خواجه مسعود رضا [5] مدرس ارشد مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان به حضور متخصصین حوزه حسابداری در مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان و تعاملات نزدیک این موسسه با موسسات مختلف در حوزه حسابداری و ارائه مشاوره تخصصی در این حوزه اشاره کرد و افزود مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان علاوه بر ارائه موضوعات حسابداری محصولات مالی اسلامی، از صاحبنظران و اساتید خبره در حوزه مالی اسلامی و حسابداری اسلامی نیز برخوردار است و آمادگی کامل برای انتقال تجربیات و همکاری با پژوهشکده بیمه در این زمینه‌ها نیز وجود دارد.
در پایان این نشست نیز آقای زیشان فرخ عضو کمیته مطالعات مرکز کسب و کار اسلامی موسسه کسب و کار پاکستان و مدیر تطبیق با شریعت بانک ملی حبیب پاکستان به 19 سال تجربه در حوزه بانکداری اسلامی، مشاوره در زمینه تطبیق با شریعت، نگارش کتب و مقالات مختلف در حوزه مالی اسلامی و تکافل به صورت ملی و بین‌المللی و عضویت همکاران این موسسه در کمیته شریعت پاکستان اشاره کرد و افزود؛ موسسه کسب و کار پاکستان همکاری‌های نزدیکی با نشریه علمی پژوهشی کمیسیون شریعت پاکستان دارد و ضمن آموزش دانش‌پژوهان مختلف در مالزی، اندونزی،  سری‌لانکا و ...، دوره‌های آموزشی مالی اسلامی و تکافل را از سطوح ابتدایی تا پیشرفته برگزار می‌نماید و آمادگی کامل داریم تا فعالیت‌های مشابهی را با همکاری پژوهشکده بیمه به انجام برسانیم.
شایان ذکر است مؤسسه مدیریت کسب و کار پاکستان  (IoBM)، یک دانشگاه خصوصی واقع در کراچی پاکستان است که در سال 1995 با عنوان کالج مدیریت بازرگانی آغاز به کار نمود، توسط کمیسیون آموزش عالی پاکستان به رسمیت شناخته شد و مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت بازرگانی را ارائه می‌نماید. همچنین، از سال ۲۰۰۶ تاکنون، به سبب فعالیت در زمینه آموزش عالی، برخورداری از امکانات تحقیقاتی پیشرفته و ارتباطات قوی با صنعت، به عنوان برترین دانشگاه خصوصی پاکستان شناخته شده است. این موسسه از چهار دانشکده شامل دانشکده مدیریت بازرگانی  (CBM)[6] ، دانشکده اقتصاد و توسعه اجتماعی   (CESD) [7] ، دانشکده علوم رایانه و سامانه‌های اطلاعاتی  (CCSIS) [8] و دانشکده علوم مهندسی  (CES) [9] تشکیل گردیده است.

 

 


[1] Imam Uddin

[2] The Institute of Business Management

[3] Khawaja Masood Reza

[4] Zeeshan Farrukh

[5] Khawaja Masood Reza

[6] College of Business Management                    

[7] College of Economics and Social Development

[8] College of Computer Science and Information Systems

[9] College of Engineering Sciences

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0