• ساعت : ۱۴:۴۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۱ 
  • کد خبر : ۷۵۸۶
دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با مدیر مركز آموزش بیمه تركیه
دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه عصر روز دوشنبه 11 تیر 1403 با حضور در مرکز آموزش بیمه ترکیه (SEGEM) [1] با آقای گوخان آی [2] مدیر این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، دکتر عسگری در این دیدار پس از معرفی صنعت بیمه ایران و شرکت‌های فعال در حوزه بیمه و بیمه اتکایی، از پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز آموزش و پژوهش بیمه و مرجع برگزاری آزمون‌های تخصصی بیمه و ارائه گواهینامه به مدیران صنعت یاد کرد و افزود، پژوهشکده بیمه در ابتدای تاسیس با ۹۰ کشور دنیا تعامل داشته و طی ۱۵ سال گذشته به سبب تحریم‌های گسترده تعاملات این مجموعه بسیار محدود بوده است. با این وجود در دوسال اخیر تحولات زیادی در حوزه ارتباطات بین‌المللی با صنعت بیمه و تکافل دنیا به ویژه کشورهای ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی و اندونزی رخ داده است. همچنین ارتباطات مطلوبی میان پژوهشکده بیمه و مراکز بیمه‌ای مهم کشور ترکیه نظیر انجمن بیمه ترکیه (TSB)، مرکز اطلاعات بیمه (SBM) و برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه مرمره و دانشگاه ساکاریا شکل گرفته است که منجر به برگزاری رویدادهای علمی آموزشی با حضور اساتید و صاحبنظران این مراکز گردیده است.
وی با تبیین وجوه تشابه میان فعالیت‌های دو مجموعه، جزئیاتی در خصوص همایش سالانه بیمه و توسعه ارائه و از مدیران ارشد مرکز آموزش بیمه سِگِم ترکیه برای حضور در این رویداد دعوت نمود.
دکتر عسگری با اشاره به فعالیت گروه پژوهشی فناوری‌های نوین پژوهشکده بیمه و اختصاص همایش بیمه و توسعه 1403 به موضوع «چالش‌ها و فرصت‌های فناوری‌های نوین در صنعت بیمه و تکافل» تصریح کرد؛ پژوهشکده بیمه بیش از پیش بر فناوری‌های نوین، اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی در صنعت بیمه تاکید دارد و امیدواریم با بهره‌مندی از تجربیات مرکز آموزشی سِگِم، گام‌های موثری در حوزه پژوهش بیمه، برنامه‌های علمی تخصصی با ارائه گواهینامه‌ حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و برخط، انتشار اسناد علمی مشترک و همچنین برگزاری هر چه با شکوه‌تر همایش سالانه بیمه و توسعه و رویدادهای علمی مشابه به ویژه در حوزه بیم‌سنجی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک برداشته شود.
در ادامه این دیدار آقای گوخان آی مدیر مرکز آموزش بیمه سِگِم ترکیه پس از معرفی این مرکز و ارائه سوابق علمی و اجرایی خود در حوزه آموزش بیمه، تلاش پژوهشکده بیمه برای  توسعه فعالیت صنعت بیمه ایران و تعامل سازنده با نهادهای مشابه در کشورهای همسایه را قابل تقدیر  دانست و خاطرنشان کرد، مرکز سگم با هدف توسعه و افزایش دانش و علم حرفه‌ای در حوزه بیمه در جامعه بیمه ترکیه و به عنوان یک مرکز مرجع آغاز به کار کرده است که دو وظیفه اصلی آموزش و پرورش و برگزاری آزمون و صدور گواهی‌نامه را برعهده دارد و در حال حاضر ۱۱ دوره آموزشی متفاوت را برگزار می‌نماید.
وی با اعلام آمادگی خود نسبت به ارتباط متقابل بین دو کشور و دو نهاد، تصریح کرد؛ در ترکیه علاوه بر شرکت های بیمه، نهادهایی مانند مرکز آموزش بیمه (SEGEM)، مؤسسه بیمه ترکیه (TSEV)،  سازمان تنظیم و نظارت بیمه و بازنشستگی خصوصی (SEDDK) و کمیسیون داوری (Arbitration Commission) و مرکز اطلاعات بیمه (SBM) فعالیت دارند که دو نهاد اصلی آموزش و پرورش در بازار بیمه ترکیه شامل نهاد آموزش و پرورش ترکیه (TSEV) و دیگری مرکز آموزش بیمه سگم می‌باشند. بنابراین اساساً کشور ترکیه می‌تواند به عنوان یک الگو برای نهادهای مشابه در بازار بیمه ایران عمل نماید.
مدیر مرکز آموزش بیمه سِگِم همچنین از راه‌اندازی طرح ابتکاری اصلاح محتوای علمی آموزشی این مجموعه با هدف بهبود محصولات و خدمات و بهینه سازی دانش حرفه‌ای بیمه به ویژه کاربردهای آن خبر داد و تاکید کرد، در آینده نزدیک سوالات آزمون و دیگر سازوکارهای این مجموعه با بهره‌گیری از پیشرفت‌های فناوری و فناوری‌های دیجیتال و بر اساس آخرین تحولات صنعت بیمه و اتکائی ترکیه مورد تجدیدنظر و بازبینی قرار خواهد گرفت و  اصلاح خواهد شد.
گوخان آی تاکید کرد مرکز آموزش بیمه ترکیه با تایید کمیته اجرایی آمادگی دارد تا برنامه‌های آموزشی متنوع و برگزاری آزمون و صدور گواهینامه در زمینه دانش حرفه‌ای بیمه، زیست بوم بیمه کشور ترکیه در راستای آموزش الگوی این کشور، آخرین تحولات در بیمه و اتکائی در ترکیه و دیگر کشورها، نظام بیمه بازنشستگی خصوصی را برگزار نماید.
مدیر مرکز آموزش بیمه سِگِم در پایان آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با پژوهشکده بیمه و برگزاری برنامه تخصصی بیم‌سنجی با همکاری مؤسسه بیمه ترکیه (TSEV) و نیز انجمن بیم‌سنجی ترکیه اعلام کرد و افزود؛ مرکز سگم تمامی توان و ظرفیت خود را در ایجاد ارتباط پژوهشکده بیمه با مراکز مشابه در ترکیه و هرگونه پیشرفت صنعت بیمه ایران به کار خواهد گرفت و امیدواریم که بتوانیم ارتباطات موثری میان شرکت‌های بیمه و بیمه اتکائی دو کشور برقرار نماییم.
اشکین دوشان دره شریک مدیریت شرکت بیمه شاو اینترنشنال ترکیه نیز که در این نشست حضور داشت از حضور خود در ایران برای برگزاری دوره آموزشی «مباحث فنی در بیمه‌های زندگی» از روز ‌شنبه 30 تیرماه 1403 لغایت چهارشنبه 3 مرداد 1403 به مدت پنج روز خبر داد و افزود؛ هدف از برگزاری نشست مشترک میان پژوهشکده بیمه و مرکز آموزش بیمه ترکیه، تلاش برای برقراری ارتباط متقابل و ایجاد بن‌سازه قوی برای انتقال دانش و تجربیات بین صنعت بیمه و بیمه اتکائی دو کشور می‌باشد و امیدواریم که به بهترین شکل انجام پذیرد.
شایان ذکر است در راستای سیاستهای دولت و تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص توسعه تعاملات بین‌المللی از طریق دیپلماسی علمی افزود، برگزاری نشست‌های کاری با موسسات بین‌المللی فعال در زمینه بیمه و به منظور تحقق مرجعیت علمی در صنعت بیمه، در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته است. بر این اساس با توجه به ضرورت انتقال دانش بیمه به منظور بهسازی و توسعه کیفی منابع انسانی صنعت بیمه و اجرایی‌سازی برنامه‌های راهبردی و با هدف خنثی نمودن آثار تحریم‌ها از طریق ایجاد ارتباط علمی و حرفه‌ای با مؤسسات علمی و پژوهشی کشورهای مسلمان، برنامه‌های عملیاتی پژوهشکده بیمه حول محور برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، طراحی و تدوین و اقدامات راهبردی در جهت «تقویت و توسعه ابعاد علمی صنعت بیمه و گسترش روابط بین‌الملل» به مرحله اجرا درآمده است.

20240701_154656.jpg


[1] Sigortacılık Eğitim Merkezi - SEGEM

[2] Gökhan Ay                                                                                                            

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0