• ساعت : ۱۰:۳۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ 
  • کد خبر : ۷۶۰۶
آغاز همكاری مشترك پژوهشكده بیمه و پژوهشكده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی
با هدف ایجاد زمینه‌های همكاری و استفاده از توانایی‌های علمی و اجرایی طرفین به‌ منظور ارتقاء فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و همچنین ضرروت ایجاد گفتمان مشترک در جهت ارتقاء کیفیت فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بیمه کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت علمی طرفین، ایجاد هم‌افزایی و بسط پژوهش‌های علمی و توسعه‌ای برای حل مسایل و چالش‌های صنعت بیمه، تربیت سرمایه انسانی پژوهشگر و فناور، ظرفیت‌سازی و کارآفرینی و همچنین در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور و طی نشستی با حضور دکتر محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر‌ احمد محمودی ازناوه رئیس پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر‌ هادی سلیمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این مرکز و مدیران ارشد دو مجموعه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.
در این نشست که صبح روز چهارشنبه 3 مرداد 1403 به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد، رئیس پژوهشکده بیمه با خوش آمدگویی به مدیران ارشد پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد؛ پژوهشکده بیمه تا کنون ۱۵ تفاهم‌نامه بین المللی را با ۵ کشور مالزی، اندونزی، ترکیه، امارات متحده عربی و پاکستان منعقد نموده است و همه این تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرا رسیده است و دوره‌های آموزشی در تهران، کوالالامپور و دبی برگزار گردیده است.
دکتر عسگری در تبیین زمینه‌های همکاری دو مجموعه خاطرنشان کرد؛ در حوزه برگزاری وبینارهای برخط، کارگاه‌های پیش رویداد و پسا رویداد همایش بیمه و توسعه 1403 که در روزهای 12 و ۱۳ آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد از ظرفیت‌های پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی بهره‌برداری خواهد شد. در بُعد بین الملل نیز پژوهشکده بیمه این آمادگی را دارد تا با اختصاص سهمیه به پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی، زمینه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان منتخب این دانشگاه را در دوره‌های ‌آموزش تخصصی که با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات بیمه و تکافل پنج کشور دارای تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده بیمه هستند فراهم نماید. همچنین برگزاری دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی آن دانشگاه در دانشگاه‌های مرمره، دانشگاه بین‌المللی ساکاریا و دانشگاه صباح الدین زعیم کشور ترکیه و دانشگاه بین‌المللی اسلامی، دانشگاه اینسیف و دانشگاه سلطان زین العابدین مالزی امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین علاوه بر انجام طرح‌های پژوهشی، تالیف و ترجمه کتب و نگارش مقالات علمی، در زمینه آموزش مدیران و اعضای هیئت علمی نیز ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد و پژوهشکده بیمه می‌تواند دوره‌های آموزشی مورد نیاز پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی را برگزار نماید. پژوهشکده بیمه در حال حاضر سه عنوان کتاب با همکاری مرکز نشر دانشگاهی و سه عنوان کتاب با همکاری سازمان سمت در دست چاپ دارد و امکان چاپ آثار مشترک با پژوهشکده فضای مجازی نیز با همکاری این سازمان‌ها وجود دارد. در زمینه نگارش مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های پیش رویداد و پسا رویداد همایش بیمه و توسعه 1403 آماده همکاری با  پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی هستیم. همچنین در همایش بیمه و توسعه سال جاری دومین دوره رویداد انتخاب ایده برتر، پژوهشگر برتر، پایان نامه‌های برتر کارشناسی ارشد و رساله‌های برتر دکترای برگزار خواهد شد که فراخوان‌های مربوطه در تارنمای پژوهشکده بیمه بارگذاری شده و فرصت کافی برای ارسال آثار پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی در این رقابت‌ها وجود دارد.
رئیس پژوهشکده بیمه یکی از زمینه‌های همکاری دو مجموعه را تشکیل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت کسب و کار برشمرد و افزود، پژوهشکده بیمه در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ نیز تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی را به امضا رسانده است و امروز دومین تفاهم‌نامه همکاری با این دانشگاه منعقد خواهد شد. اگرچه مذاکرات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با همکاری دانشگاه‌های ۵ کشور دارای تفاهم‌نامه با پژوهشکده بیمه انجام شده است اما این همکاری با سازمان‌ها و نهادهای داخلی در اولویت فعالیت‌های پژوهشکده بیمه قرار دارد.
دکتر عسگری با اشاره به تاسیس چهار گروه پژوهشی جدید در آینده نزدیک خاطرنشان کرد؛ دو گروه پژوهشی «داده‌کاوی و فناوری اطلاعات» و «فناوری‌های نوین بیمه» پژوهشکده بیمه نیز به سبب ارتباط نزدیک با زمینه فعالیت دانشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی و حضور اساتید و صاحب نظران دانشگاه‌های تراز اول کشور در این گروه‌ها می‌توانند زمینه‌ای برای همکاری دو مجموعه باشند. همچنین آزمایشگاه ریسک صنعت بیمه نیز محل همکاری مشترک دو مجموعه خواهد بود.
دکتر عسگری در ادامه با اشاره به واگذاری و ظیفه تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه به پژوهشکده بیمه وبرگزرای کلیه آزمون‌های تخصصی صنعت توسط این مرکز تاکید کرد: صنعت بیمه نیز استقبال زیادی از راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت کسب و کار خواهد داشت و پژوهشکده بیمه نیز آمادگی دارد تا در حوزه‌های بین رشته‌ای موجود و همچنین تعریف رشته‌های جدید با پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی همکاری نماید.
در ادامه دکتر محمودی رئیس پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی با قدردانی از پژوهشکده بیمه برای هماهنگی این نشست ابراز امیدواری کرد که این نشست منشأ همکاری‌های مفید و موثر میان دو مجموعه باشد. وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های صنعت و دانشگاه، برگزاری چنین نشست‌هایی را در پر کردن فاصله موجود میان صنعت و دانشگاه بسیار موثر دانست و افزود این همکاری‌ها در دنیای امروز که در بعضی از حوزه‌ها به ویژه در حوزه‌های میان رشته‌ای پیشتاز در پیشبرد فناوری‌ها فاصله تولید علم و استفاده از آن در صنعت کم شده است بسیار اهمیت می‌یابند. لذا با توجه به ظرفیت و توان بالقوه بسیار بالای حوزه‌های میان رشته‌ای، اقدام به تاسیس پژوهشکده‌های مختلف در دانشگاه شهید بهشتی شده است. در این میان علاوه بر پژوهشکده‌های دارای سابقه بیش از ۲۰ سال در دانشگاه، در سال ۹۱ نیز تعدادی پژوهشکده از جمله پژوهشکده فضای مجازی تاسیس با ماهیت ماموریت محور در حوزه فضای مجازی شده است که در حال حاضر با سه گروه فعال شامل گروه تحلیل محتوا، گروه امنیت و گروه ابعاد انسانی و حقوقی فضای مجازی در حال فعالیت می‌باشد.
رئیس پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد؛ هدف این مجموعه فعالیت در ابعاد مختلف و تاثیرگذار فضای مجازی در زندگی و صنعت است. وی در تبیین سابقه فعالیتهای پژوهشکده فضای مجازی و ارتباط با صنعت بیان کرد این مجموعه طرح‌های خوبی در حوزه ارتباط با صنعت در بیش از ۱۰ سال فعالیت خود داشته است و در زمینه تحلیل محتوا، هوش مصنوعی، سامانه‌های احراز هویت، سامانه پردازش تصویر، سامانه‌های بینایی ماشین و ... سابقه انجام طرح‌های متعدد وجود دارد و امید است که این جلسه به همکاری موثر در این حوزه‌ها منجر گردد.
وی با تاکید بر ضرورت انجام کار گروهی و بهره‌بندی از همافزایی حاصل از آن، آمادگی دانشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی را برای با پژوهشکده بیمه به ویژه در زمینه تعریف و طراحی رشته‌های تحصیلی جدید اعلام و ابراز امیدواری کرد دو مجموعه به همکاری جامعی برای پیشبرد اهداف خود دست یابند.
پس از آن دکتر سلیمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت، این پژوهشکده ضمن ارتباط با صنعت و جامعه و نهادهای مختلف در بخش خصوصی و دولتی طرح‌های متنوعی را انجام داده است که به لحاظ تعداد طرح‌های برون سازمانی به عنوان یکی از واحدهای فعال دانشگاه شهید بهشتی شناخته می‌شود. این پژوهشکده همچنین از سه گروه مهندسی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته است و با توجه به برنامه‌های سه ساله پژوهشکده فضای مجازی، پس از انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توانیم اقدامات مشترکی را با پژوهشکده بیمه در بازه زمانی سه ساله داشته باشیم.
در این دیدار معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه به تشریح اقدامات و فعالیت‌های واحدهای تحت سرپرستی خود و تشریح زمینه‌های همکاری میان دو مجموعه پرداختند و در پایان نیز آیین امضای تفاهم‌نامه میان پژوهشکده بیمه و پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
به موجب این تفاهم‌نامه، پژوهشکده بیمه و پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی در زمینه‌های «طراحی، تعریف و اجرای گزارش‏ ها، طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی»؛ «تشکیل هسته‌های کارشناسی، گروه‏های تخصصی مشاوره‎ علمی و صنعتی، گروه‏های تبادل اطلاعات و تجربیات»؛ «طراحی و اجرای دوره‎های آموزشی، حرفه‎ای و تخصصی مشترک اعم از داخلی و بین ‏المللی»؛ «انتشار کتب، مقالات، نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی»؛ «تألیف، تدوین و ترجمه منابع تخصصی، متون، کتب و اسناد علمی و طرح‌های پژوهشی»؛ «انتشار و تبادل اسناد و مدارک علمی، پیوند‏های اطلاع‌رسانی، استفاده از پایگاه‎های اطلاعاتی»؛ «حمایت و مشارکت در پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی‌‌ارشد و رساله ‏های دکتری»؛ «تبادل امکانات، آمار و داده‌های مورد نیاز طرفین»؛ «بهره‌برداری متقابل ظرفیت‌‌های پژوهشی، آموزشی، ترویجی، مطالعاتی، اجرایی، فنی و تخصصی»؛ «طراحی و برگزاری کلیه رویدادهای علمی نظیر همایش‌‌ها، کنفرانس، سمینار، پنل، سخنرانی، نشست‌های علمی در سطح ملی و بین‌المللی»؛ «اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت بیمه و تکافل»؛ «طراحی و برگزاری آزمون‎های حرفه‎ای، عمومی و تخصصی مرتبط با بیمه به طور مشترک»؛ «استفاده از تجربیات متقابل در تمامی زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مستندسازی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سازمان و انتقال تجربیات مرتبط»؛ «طراحی، اجرا و توسعه محصولات نوین بیمه ‏ای» و «طراحی، اجرا و توسعه محصولات مالی اسلامی، تکافل و تکافل اتکایی» همکاری خواهند داشت.

14030502 05.jpg

 

14030502 12.jpg

 

14030502 03.jpg

 

14030502 13.jpg

 

14030502 04.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0