• ساعت : ۱۱:۳۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ 
  • کد خبر : ۷۶۰۷
آیین اختتامیه دوره آموزشی مباحث فنی در بیمه‌های زندگی با حضور رئیس پژوهشكده بیمه برگزار شد
آیین اختتامیه دوره آموزشی "مباحث فنی در بیمه‌های زندگی" روز ‌چهارشنبه 3 مرداد 1403 با حضور رئیس پژوهشکده بیمه و مدرس و دانش‌پژوهان دوره در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست ضمن تشکر از مدرس دوره آقای اشکین دوشان‌دره شریک مدیریت شرکت بین‌المللی مشاوره و خدمات آموزشی شاو اینترنشنال ترکیه، از شرکت‌کنندگان و دست اندرکاران برگزاری این رویداد ارزشمند قدردانی کرد.
دکتر عسگری در تبیین برنامه‌های آتی پژوهشکده بیمه تصریح کرد، پژوهشکده بیمه به عنوان نماینده فعالان صنعت بیمه و تنها مرکز تحقیق و توسعه بیمه در ایران، وظیفه برگزاری دوره‌های آموزشی را بر عهده دارد و امیدواریم که به واسطه برگزاری دوره‌های آموزش حضوری و کارگاه‌ها و وبینارهای تخصصی بر خط بتوانیم دانش روز دنیا را در حوزه‌ بیمه و تکافل به شیوه‌های ممکن در کشور ارائه نماییم.
رئیس پژوهشکده بیمه با تجلیل از آقای اشکین دوشاندره برای برگزاری این دوره و ارائه مباحث تخصصی بیمه زندگی، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این دوره برای دانش‌پژوهان صنعت بیمه ایران موثر واقع گردد و در آینده نزدیک ضمن برگزاری برنامه‌های مشابه در ایران و ترکیه، بتوانیم مدیران و کارشناسان صنعت بیمه را برای حضور در رویدادهای آموزش تخصصی به کشور ترکیه اعزام نماییم.
دکتر عسگری تصریح کرد پژوهشکده بیمه در حال حاضر در حال مذاکره با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان اداری و استخدامی برای تاسیس ۴ گروه پژوهشی جدید شامل گروه های پژوهشی داده‌کاوی و فناوری اطلاعات، مخاطرات و بیمه، مدیریت بیمه و  آینده پژوهی می‌باشد و پیش نشست‌هایی نیز برای راه اندازی این گروه‌ها برگزار شده است تا در حوزه‌های جدید و مورد نیاز صنعت بیمه نیز بتوانیم فعالیت‌های موثری را به انجام برسانیم.
 رئیس پژوهشکده بیمه از به کارگیری تمامی ظرفیت‌های صنعت بیمه و پژوهشکده در راستای برگزاری ۹۷ کارگاه تخصصی برخط با سهم بیش از 30درصدی کارگاه‌های بین‌المللی در سال 1402 خبر داد و از کلیه مدیران، کارشناسان و صاحب نظران صنعت بیمه حاضر در نشست برای حضور در رویدادهای علمی و آموزشی پژوهشکده بیمه دعوت به عمل آورد. وی خاطرنشان کرد خوشبختانه در برخی از کارگاه‌های برگزار شده بیش از ۹۰۰ نفر از مخاطبان، علاقمندان و دانش پژوهان حوزه های مرتبط با بیمه و تکافل حضور یافته‌اند پژوهشکده بیمه از تمامی متخصصین حوزه‌های مرتبط با صنعت بیمه برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی استقبال می‌نماید.
دکتر عسگری تاکید کرد پژوهشکده بیمه به تازگی جلسه مجازی با موسسه بیمه پاکستان را برگزار نموده است که از سال ۱۹۵۳ با موسسه بیمه چارتر لندن در زمینه برگزاری آزمون‌ها و کلاس‌های آمادگی برای آزمون در کراچی همکاری دارد و در آینده نزدیک علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این موسسه، امکان حضور فعالان صنعت بمیه ایران در برنامه‌های آموزشی موسسه بیمه چارتر لندن توسط این موسسه در ایران یا کراچی فراهم خواهد شد. پژوهشکده بیمه همچنین تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه علم و فرهنگ را در این هفته منعقد نموده است و هماهنگی‌های مقدماتی با این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت کسب و کار بیمه انجام شده است که در صورت برگزاری و ارائه این دوره‌ها زمینه ادامه تحصیل مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در این رشته‌ها فراهم خواهد شد و امیدواریم که این اقدام ارزشمند در سال ۱۴۰۳ آغاز گردد. البته دانشگاه‌های خارج از کشور نیز برای برگزاری این دوره‌ها اعلام آمادگی کرده‌ند.
رئیس پژوهشکده بیمه در رابطه با برگزاری همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۳ افزود؛ فراخوان‌های مربوط به پنجمین دوره رویداد انتخاب کتاب سال، و دومین دوره انتخاب مقاله ، پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری و پژوهشگر برتر منتشر شده است و در روزهای آتی نیز موضوع و محورهای همایش بر روی تارنمای پژوهشکده بیمه منتشر خواهد شد. همچنین مشابه سال گذشته پنل‌های علمی ده گانه با همکاری صنعت بیمه ایران و صنعت بیمه و تکافل کشورهای مالزی، اندونزی، ترکیه، امارات متحده عربی و پاکستان برگزار خواهد شد و از دانشجویان و دانش پژوهان این دوره برای حضور و مشارکت فعال در رویدادهای علمی همایش و ارسال مقالات و آثار علمی به دبیرخانه همایش دعوت می‌گردد.
.
 رئیس پژوهشکده بیمه در پایان سخنان خود تصریح کرد؛ پژوهشکده بیمه در سال گذشته ۴۱ عنوان کتاب در حوزه‌های تخصصی مرتبط با بیمه و تکافل به چاپ رسانده است و آمادگی دارد تا علاوه بر چاپ کتب تالیفی و ترجمه ای  کارشناسان و صاحنظران، ترجمه مقالات منتخب را در دو ماهنامه گزارش موردی منتشر نماید.
دکتر عسگری با اشاره به نمایه‌سازی فصلنامه  پژوهشنامه بیمه در پایگاه‌های بین‌المللی و اخذ رتبه علمی با امتیاز "الف" از سوی دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای انتشار مقالات علمی دانش پژوهان صنعت بیمه به صورت مستقل و مشارکتی با همکاری اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه و دانشگاه‌های کشور اعلام نمود.
رئیس پژوهشکده بیمه در پایان با قدردانی مجدد از مدرس، شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری این دوره ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز شاهد برگزاری رویدادهای آموزشی مرتبط با حوزه‌های تخصصی بیمه و تکافل با حضور فعال کارشناسان، مدیران و سایر فعالان صنعت بیمه کشور باشیم.
آقای اشکین دوشان‌دره مدرس دوره آموزشی مباحث فنی در بیمه‌های زندگی نیز در این نشست، با سپاسگزاری از رئیس و همکاران پژوهشکده بیمه برای میزبانی موفقیت‌آمیز این دوره آموزشی، از میهمان‌نوازی این مجموعه و استقبال صمیمانه و مشارکت فعال شرکت کنندگان قدردانی کرد.
شریک مدیریت شرکت بین‌المللی مشاوره و خدمات آموزشی شاو اینترنشنال ترکیه تصریح کرد؛ ما با همکاری پژوهشکده بیمه و همراهی و شکیبایی شرکت‌کنندگان، یک دوره آموزشی فوق‌العاده را در این هفته برگزار نمودیم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم رویدادهای علمی آموزشی بیشتری را در زمینه‌های تخصصی مرتبط با بیمه و تکافل برگزار نماییم.

5475_6385767696120193340.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    پژوهشکده بیمه
    6.1.7.0
    V6.1.7.0