5- مشکل عدم طراحی محصولاتی مطابق با نیازهای مشتری با منشاء شرکتهای بیمه
|
ردیف
|
مشکل
|
راهکار
|
1.
|
عدم ارائه پوششهای متنوع به بیمهگذاران
|
متنوع نمودن محصولات فعلی در حوزه بیمههای بدنه
|
2.
|
عدم اطلاعرسانی و تبلیغات نامناسب پس از طراحی محصولات جدید
|
اطلاعات دقیقی از محصولات و خدمات نوین در اختیار بیمهگذاران قرار گرفته و میل به خرید محصول جدید در آنها ایجاد شود.
|
3.
|
عدم گسترش پوشش بیمه کیلومتری
|
لازم است پوشش بیمه بدنه به صورت درونشهری و برونشهری در نظر گرفته شود و ریسک تردد (بر اساس کیلومتر) به نحو ویژهتری ارائه شود.
|
6- مشکل عدم تشریح کامل بیمه بدنه به هنگام صدور با منشاء شبکه فروش شرکتهای بیمه
|
ردیف
|
مشکل
|
راهکار
|
1.
|
شفاف نمودن شرایط بیمهنامه توسط بیمهگران
|
آموزش شبکه فروش و تشریح شرایط بیمهنامه به هنگام فروش
|
2.
|
عدم آموزش کارکنان واحد صدور بیمهنامه و کارکنان نمایندگیهای فروش بیمهنامه بدنه
|
3.
|
عدم آموزش ارزیابی ریسک (بازدید اولیه) به واحدهای صدور
|
4.
|
انتظارات نابهجای زیاندیدگان
|
5.
|
تسهیل در امر بازدید اولیه
|
با اتکا بر اصل حسننیت، بستر بازدید اولیه و به صورت برخط برای تمامی شرکتهای بیمه گسترش یافته و به کمک شرکتهای دانشبنیان بستر ارزیابی ریسک با استفاده از هوش مصنوعی فراهم گردد.
|
6.
|
گسسته بودن تاریخ صدور بیمه ثالث و بدنه
|
با استفاده از صدور بیمهنامه به صورت کوتاهمدت تاریخ پوشش بیمه بدنه و ثالث میتواند یکسان گردد.
|
7.
|
عدم آگاهی کامل شبکه فروش از میزان کارمزد و هزینه صدور این رشته
|
تشریح آییننامه 83 و دوره بازاریابی برای شبکه فروش
|
8.
|
عدم جذابیت این رشته برای واحدهای صدور به لحاظ وقتگیر بودن بازدید اولیه
|
تسهیل در انجام بازدید اولیه با استفاده از انواع نرمافزارهای قابل نصب بر روی تلفن همراه
|
7- مشکل عدم آگاهی آحاد جامعه از ضروری بودن خرید بیمه بدنه با منشاء بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه
|
ردیف
|
مشکل
|
راهکار
|
1.
|
عدم آگاهی مردم از عواقب عدم خرید بیمه نامه بدنه
|
ارتقای فرهنگ بیمهای و باید سعی شود سطح آگاهی مردم از خدمات بیمهای افزایش یابد.
|
2.
|
نبود تبلیغات مناسب از سوی بیمهگران و بیمه مرکزی
|
3.
|
کاهش سطح اعتماد در جامعه
|
4.
|
پیشنهاد خرید پوشش بیمه بدنه از سوی واحدهای صدور و خسارت
|
شرکتهای بیمه با ارائه خدمات مطلوب به طرفین حادثه در رشته شخص ثالث، باید افراد درگیر در حادثه را با پوشش بیمه بدنه و نحوه ارائه خدمات آگاه نمایند.
|
5.
|
احساس عدم نیاز و آرامش بیمهگذار به عدم وقوع حادثه
|
با ارائه محصولات ویژه و خدمات مطلوب، بیمهگذارانی را که احساس عدم نیاز به خرید بیمه بدنه دارند را از ریسکهای موجود آگاه نمود.
|
6.
|
پایین بودن حدود و اختیار واحدهای صدور در بازدید اولیه و صدور
|
با ارائه آموزش مناسب به واحدهای صدور در سقف حدود و اختیار آنان بازنگری شود.
|
7.
|
عدم آگاهی مبنی بر چگونگی تسویه خسارت در خصوص خودروهای نامتعارف
|
به هر نحوی دارندگان خودروهای نامتعارف که فاقد پوشش بیمه بدنه هستند میبایست از چگونگی تسویه خسارت معادل خودروی متناظر آگاه گردند
|