• بنر-داخلی-سایت---مرکز-افکار-سنجی.jpg

 

آیین نامه مرکز افکارسنجی پژوهشکده بیمه

مقدمه

نظر به اهمیت و توجه به افکار عمومی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های بیمه‌ای کشور و با توجه به نقش کارساز افکارسنجی روشمند و صحیح در تشخیص نیازها و حساسیت‌ها، آگاهی از موانع و زمینه‌های تحقق، و احترام به افکار عمومی، آیین نامه "مرکز افکارسنجی پژوهشکده بیمه" در قالب 7 ماده و 3 تبصره به شرح ذیل، پیشنهاد می‌شود.

 ماده 1:

 مرکز افکارسنجی پژوهشکده بیمه ذیل نظر روابط عمومی و با نظارت رئیس پژوهشکده مدیریت می‌گردد.

تبصره: رئیس پژوهشکده می‌تواند یکی از کارکنان پژوهشکده بیمه را به عنوان مسئول برای اداره و پیگیری امور اجرایی این واحد منصوب نماید.

 

ماده 2: وظایف

1- انجام نظرسنجی در خصوص تصمیمات متخذه در صنعت بیمه که دارای بازخورد عمومی است.

2- اجرای طرح‌های‌نظرسنجی و پیمایش‌ مورد نیاز در بیمه مرکزی.

3- اجرای طرح‌های‌نظرسنجی و پیمایش‌ مورد نیاز در پژوهشکده بیمه.

4- اجرای طرح‌های‌نظرسنجی و پیمایش مورد نیازشرکت‌های بیمه اعم از خصوصی و دولتی.

5- ارتقاء بینش بیمه‌ای از طریق برگزاری جلسات نقد و بررسی پیرامون گزارشات افکارسنجی.

6- ارائه آموزش‌های تخصصی درحوزه افکارسنجی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای علاقه‌مندان در صنعت بیمه.

7- انجام نظر سنجی در خصوص تصمیمات متخذه در صنعت بیمه که دارای بازخورد عمومی است.

 

 

ماده3: ساختار مرکز افکارسنجی

ترکیب اعضای مرکز افکار سنجی پژوهشکده بیمه به شرح زیر می‌باشد

1- رئیس پژوهشکده

2- معاون پژوهشی

3- رئیس ادراه روابط عمومی

4- یک نفر صاحبنظر در زمینه تحقیقات اجتماعی و فرهنگی و نظرسنجی به پیشنهاد و حکم رئیس پژوهشکده

5- دو نفر از اعضای هیات علمی پژوهشکده به پیشنهاد معاون پژوهشی و تأیید و حکم رئیس پژوهشکده

6- ترکیب اعضاء فوق در این آیین نامه "شورای مرکز افکار سنجی" را تشکیل می‌دهند.

 

ماده4: نحوه اجرای طرح‌های نظرسنجی

اجرای طرح‌ها یا با پیشنهاد بیمه مرکزی و یا طرح‌های خارجی از سوی شرکت‌های بیمه و سایر سازمان‌های دولتی و خصوصی و با هماهنگی رئیس پژوهشکده و تایید نهایی توسط شورای مرکز افکارسنجی انجام می‌شود. مسئول مرکز افکارسنجی موظف است پیگیری‌های لازم را برای انجام هر طرح از مرحله پیشنهاد طرح نظرسنجی تا گزارش نهایی را انجام دهد.

 

      ماده 5: منابع مالی

      مرکز افکارسنجی از نظر بودجه و مسائل مالی مستقل از پژوهشکده بیمه نخواهد بود.

     تبصره: پژوهشکده می‌تواند تا سقف 30 درصد از درآمد‌های حاصل از قرارداد‌های افکارسنجی را بطور

     مستقیم جهت ارتقاء و توانمندسازی به مرکز افکارسنجی اختصاص دهد.

 

     ماده 6: ضوابط اداری

     مرکز افکارسنجی از نظر مقررات اداری تابع آئین نامه‌های پژوهشکده بیمه خواهد بود.

 

     ماده 7: تشکیلات

تشکیلات اداری مرکز افکارسنجی از نیروی انسانی موجود در پژوهشکده بیمه اعم از اعضای هیات علمی     کارمندان و مشاوران می‌باشد.


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0