• time : 15:19
  • Date : Mon May 13, 2024
  • news code : 7487
مصوبات شورای نشر پژوهشكده بیمه اعلام شد
در جلسه شورای نشر پژوهشکده بیمه که روز سه‌شنبه 28 فروردین 1403 با حضور اعضای این شورا در پژوهشکده بیمه برگزار شد، انتشار 3 کتاب در بخش ترجمه به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در جلسه مورخ 28 فروردین 1403 شورای نشر پژوهشکده بیمه، ترجمه سه کتاب که پیش از این توسط پژوهشکده بیمه به فراخوان گذاشته شده بود، شامل
1.    Pricing in General Insurance
2.    The Impact of Climate Change and Sustainability Standards on the Insurance Market
3.    The Application of Emerging Technology and Blockchain in the Insurance Industry
تصویب شد.
کتاب «قیمت‌گذاری در بیمه عمومی» تالیف پیترو پارودی[1]  در سال 2023 توسط انتشارت چپمن و هال[2] در 31 فصل شامل «رویه قیمت‌گذاری: آغازی آرام»؛ «محصولات بیمه و بیمه اتکائی»؛ «ساختار پوشش»؛ «بازارهای بیمه»؛ «قیمت‌گذاری در محیط عملی؛ «پایه علمی قیمت‌گذاری: نظریه ریسک؛ «خود را با ریسک آشنا کنید»؛ «الزامات داده برای قیمت‌گذاری»؛ «تعیین فرضیات تورم در زیان»؛ «آماده‌سازی داده‌ها»؛ «تخمین هزینه بر پایه سوابق خسارات»؛ «مدل‌سازی چیست؟ مقدمه‌ای آرام درباره یادگیری ماشین»؛ «مدل‌سازی تناوب: تعدیل حساب خسارات ریسک اتفاق‌افتاده ولی گزارش‌نشده (IBNR)»؛ «مدل‌سازی تناوب: انتخاب و تنظیم یک الگوی تناوب»؛ «مدل‌سازی شدت»: تعدیل نسبت به ریسک اتفاق‌افتاده ولی گزارش‌نشده (IBNR) و دیگر عوامل»؛ «مدل‌سازی شدت: انتخاب و تنظیم یک الگوی شدت»؛ «مدل‌سازی خسارت تجمیعی»؛«شناسایی، سنجش و تبیین عدم‌اطمینان»؛ «تعیین حق بیمه»؛ «چرخه قیمت‌گذاری و محاسبات تغییر نرخ»؛ «نرخ‌گذاری تجربه برای بیمه اتکائی غیرنسبی»؛ «نرخ‌گذاری ریسک در بیمه اموال»؛ «نرخ‌گذاری تعهدات با استفاده از منحنی‌های عامل سقف فزاینده»؛ «ملاحظات قیمت‌گذاری برای خطوط تجاری خاص»؛ «مدل‌سازی حوادث فاجعه‌بار در قیمت‌گذاری»؛ «نظریه اعتبار»؛ «انتخاب و تنظیم عامل نرخ‌گذاری: مدل خطی تعمیم یافته (GLM)، مدل اضافی تعمیم‌یافته (GAM) و مقرارت‌گذاری»؛ «عوامل چندسطحی و ساده‌سازی»؛ «قیمت‌گذاری چندین خطوط تجاری و ریسک‌ها»؛ «بهینه‌سازی ساختار بیمه»؛ و «مقدمه‌ای بر الگوهای قیمت‌گذاری» منتشر شده است.
این کتاب، یک مقدمه عملی درباره کلیه وجوه قیمت‌گذاری بیمه عمومی است و مخاطب هدف آن، دانشجویان بیمه عمومی و بیم‌سنجی و نیز فعالان صنعت است. محتوای کتاب با مفاد برخطی همچون صفحه گسترده‌ مربوط به روش‌های تشریح‌شده، راهکارهای ارائه‌شده برای مسائل، واژه‌نامه و دیگر پیوست‌ها، کامل می‌شوند که این موضوع بر ارزش عملی کتاب افزوده است.
کتاب «اثر تغییر اقلیم و پایداری» نوشته کایران سود[3] ، سیمون گریما[4] ، پیتر یانگ[5] ، ارکان اوزن [6] و بالاموروگان بالوسامی [7] نیز که در سال 2023 توسط انتشارات جان وایلی [8] منتشر گردیده است، دارای سه بخش اصلی شامل «اثر دیجیتال‌سازی و خطوط تجاری بیمه بر توسعه پایدار»؛ «اثر تغییر اقلیم بر بازارهای بیمه» و «اثر رفتار، فرهنگ، آموزش و کنترل‌های داخلی» می‌باشد.
این کتاب به اثرات مادی و منطقی، مستقیم و غیرمستقیم بر صنعت بیمه، می‌پردازد و فناوری‌های جدیدی همچون کلان داده‌ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و اثر آنها در رشد اقتصاد پایدار به همراه سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی، اعتماد و اخلاق را به بحث می‌گذارد. کاربردهای علم داده در پردازش خسارت، شناسایی تقلب و پیشگیری، مدیریت بیمه‌نامه، قیمت‌گذاری و ارزیابی خسارت در کنار مباحثی مانند امنیت سایبری، حفاظت از داده‌ها و اصلاحات مقرراتی مربوط به کلان داده‌ها، تبیین می‌شود. به منظور ترویج پایداری محیط‌زیستی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) ، صنعت بیمه، نقش حیاتی و مهمی بازی می‌کند. ریسک‌های مرتبط با اقلیم در راهبردهای بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری گنجانده شده است. بیمه‌گران، از طریق عملیات‌ها و فعالیت‌های تجاری، دستورکارِ محیط‌زیستی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را توسعه می‌بخشند و به سمت پایداری قدم برمی‌دارند. توسعه تنوع و شمول، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌ای(GHG)، حل نابرابری جنسیتی و کمک به جوامع از طریق نیکوکاری همگی به نام تجاری و شهرت شرکت بیمه می‌انجامد. ساختار این کتاب، به روشی تنظیم شده است که درکی از عملیات‌های کنونی، روندها و فناوری‌های آتی بازار بیمه، ارائه می‌دهد.
همچنین کتاب «کاربرد فناوری نوظهور و زنجیره بلوکی در صنعت بیمه» تالیف کایران سود [9]، سایمون گریما [10]، گانگا شارما [11] و بالاموروگان بالوسامی [12] منتشر شده در سال 2024 توسط انتشارات ریوِر [13]، در چهار بخش و ۱۹ فصل تدوین شده است و به مباحثی همچون پیشرفت‌های فناورانه در صنعت بیمه، بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای ایجاد انقلاب در صنعت، علم داده در بیمه، کاربرد زنجیره بلوکی در بخش بیمه، ارزیابی جنبه‌های عملیاتی و مقرراتی استفاده از زنجیره بولکی،‌ حفظ دارایی‌های ارزشمند از طریق بیمه، نقش بیمه در مدیریت ریسک و مباحثی از این دست می‌پردازد.
این کتاب، راهنمایی منحصربه‌فرد است که به تحولات، نوآوری‌ها و فرصت‌هایی که فناوری برای بخش بیمه به ارمغان آورده است، می‌پردازد و به عنوان دستورالعملی علمی و صنعتی ویژه با هدف اثربخشی عملیاتی، مدیریت ریسک، بهبود بخش مالی و حفظ مشتریان می‌‌تواند به کار گرفته شود. همچنین، کتاب به فلسفه فعلی و راهبردهای عملیاتی از منظر اندیشمندان گوناگون با تخصص‌های متفاوت می‌پردازد و به صورت منطقی چرایی افول راه‌های کسب و کار سنتی و ارائه گزینه‌های جایگزین برای بهره‌مندی از فناوری، را تشریح می‌نماید.

 

 


[1] Pietro Parodi

[2] Chapman & Hall/CRC

[3] Kiran Sood

[4] Simon Grima

[5] Peter Young

[6] Ercan Özen

[7] Balamurugan Balusamy

[8] John Wiley

[9] Kiran Sood

[10] Simon Grima

[11] Ganga Sharma

[12] Balamurugan Balusamy

[13] RIVER PUBLISHERS

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    Copyright © 2024 Insurance Research Center. All Rights Reserved
    6.1.7.0
    V6.1.7.0