شاخص های نخبگی در صنعت بیمه

ناصر بافکر شارک(پژوهشگر گروه پژوهشی عمومی پژوهشکده بیمه)

بهار 1404

شاخص های نخبگی در صنعت بیمه

چکیده

در سال‌های اخیر، اهمیت شناسایی، پرورش و به‌کارگیری نخبگان صنعت بیمه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سازمان‌های پیشرو در این حوزه دریافته‌اند که موفقیت در بازارهای رقابتی تنها از طریق سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی توانمند، توسعه مهارت‌های تخصصی و به‌کارگیری روش‌های نوین مدیریتی محقق می‌شود. بر این اساس، نیاز به طراحی چارچوبی علمی و جامع برای ارزیابی و بهینه‌سازی عملکرد نخبگان بیمه‌ای به یکی از اولویت‌های اصلی تبدیل شده است. هدف اصلی این گزارش، بهبود نظام ارزیابی، افزایش شفافیت در شناسایی و ارتقای نخبگان و ایجاد بستری برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و داده‌محور در شرکت‌های بیمه است.

در گزارش حاضر، شاخص‌های نخبگی برای ارزیابی عملکرد سطوح مختلف صنعت بیمه، از جمله مدیران، نمایندگان فروش و بازاریابان، کارشناسان فنی، ارزیابان خسارت و همچنین محققان، تحلیلگران داده و مدیران ریسک تعریف شده است. این مطالعه، علاوه بر ارائه تعاریف کلیدی، روش‌های اندازه‌گیری و نحوه ارزیابی هر یک از شاخص‌ها، رتبه‌بندی و مقایسه نخبگان بیمه‌ای را نیز معرفی می‌کند. از سویی دیگر پژوهش فوق با نگاهی علمی، چارچوبی عملیاتی برای شناسایی، توسعه و بهره‌گیری بهینه از سرمایه‌های انسانی و نخبگان صنعت بیمه ارائه داده است.

 

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags
    Copyright © 2024 Insurance Research Center. All Rights Reserved
    6.1.7.0
    V6.1.7.0