گزارش موردی شماره 87

فروردین و اردیبهشت 1404

مترجم: حسن همتی

تنظیم‌گری هوش مصنوعی در بیمه: توازن میان حمایت از مصرف‌کننده و پیشرفت نوآوری

گزارش موردی شماره 87

این گزارش در ابتدا به بررسی کلی از تأثیرات هوش مصنوعی بر صنعت بیمه و اهمیت تنظیم مقررات در این زمینه پرداخته؛ سپس تعاریف مختلف هوش مصنوعی و زیرمجموعه‌های آن مانند یادگیری ماشین را مورد بررسی قرار داده؛ پس از آن به بررسی مزایای اقتصادی و اجتماعی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه می‌پردازد و نحوه بهبود خدمات و کاهش هزینه‌ها را تشریح می‌کند. تمرکز هوش مصنوعی بر فرایند پذیره‌نویسی، مخاطرات و نگرانی‌های مرتبط با هوش مصنوعی؛ قوانین مرتبط با هوش مصنوعی و جمع‌بندی مطالب و ارائه پیشنهادهایی برای سیاست‌گذاران نیز از جمله دیگر مطالب این گزارش هستند.
در گزارش حاضر تلاش شد تا با تجزیه و تحلیل فرصت‌ها و تهدیدات مرتبط با کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بیمه، تعادل میان حمایت از مصرف‌کننده و پیشرفت نوآوری مدنظر قرار گیرد.
در نهایت، هدف این گزارش ارائه راهکارهایی است که به بیمه‌گران کمک کند تا از مزایای هوش مصنوعی بهره‌برداری کنند و در عین حال ریسک‌های مرتبط با آن را مدیریت نمایند. این رویکرد می‌تواند به توسعه پایدار و عادلانه صنعت بیمه کمک کند و در نهایت به بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان منجر شود.
در این راستا، انتظار می‌رود که این گزارش به‌عنوان یک مرجع معتبر برای سیاست‌گذاران، پژوهشگران و فعالان صنعت بیمه عمل کند و زمینه‌ساز بحث‌های سازنده در خصوص چگونگی به‌کارگیری هوش مصنوعی برای ایجاد هماهنگی میان حمایت از مصرف‌کننده و پیشرفت نوآوری در صنعت بیمه کشور باشد.
 

Average :  4.00 |  Submitted :  1

Tags
Copyright © 2024 Insurance Research Center. All Rights Reserved
6.1.7.0
V6.1.7.0