banner.jpg
  • banner.jpg

معرفی

صنعت بیمه مانند دیگر صنایع مالی اساساً بین‌المللی است و باید قادر باشد نه تنها رشد داخلی و نرخ نفوذ خود و نیز استانداردهای ارائه خدمات بیمه را بر اساس دانش روز جهان و توانمندی‌های محاسباتی و قابلیت‌های جدید فن‌آوری، بهبود بخشد، بلکه باید بتواند در رقابت با دیگر کشورهای درحال‌توسعه موفق عمل نماید. این مهم در صنعت بانکداری کشور سال‌ها است که در حال انجام است و به نتایج مطلوبی نیز منجر شده است. در این راستا، ارتقای دانش صنعت بیمه از طریق آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی از طریق یک مرکز متولی داخلی مانند پژوهشکده بیمه ضروری می‌نماید.
با نگاهی به گذشته، می‌توان دید که همواره پژوهشکده بیمه به عنوان یک نهاد مرجع علمی اثرگذار در صنعت بیمه شناخته شده است و انتظارها از این نهاد علمی نیز همیشه وجود داشته است. پژوهشکده بیمه نیز از همان ابتدا، ضرورت همکاری‌های علمی و بین‌المللی را به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر خود درک نموده و از دیرباز به عنوان بخشی از اداره روابط عمومی در حوزه‌های کنسولی، تشریفات، اداری، نشریات، ترجمه و ویراستاری و ارتباطات بین‌المللی خدمت‌رسانی نموده است.
همچنین، شایان ذکر است که پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی بین‌المللی صنعت بیمه باید قادر باشد از طریق انجام پروژه‌های مشترک، تلاش برای جذب گرنت و جوایز بین‌المللی، عضویت در سازمان‌های بین‌المللی، اعطای فرصت‌های علمی کوتاه‌مدت و بلندمدت به اعضای هیأت علمی و فراهم آوردن فرصتی برای مشارکت‌های بین‌المللی آنان و ثبت مقالات در مجلات معتبر و نگارش کتاب مشترک، جذب همکاری‌های خارجی، دعوت از شخصيت‌های علمي ایرانی خارج از كشور، برگزاری گردهمايی‌ها و کارگاه‌های آموزش بين‌المللی، اطلاع‌رسانی فرصت‌ها و تسهيلات بين‌المللی در راستای گسترش ارتباطات علمی، به وظایف خود برای ارتقای علمی صنعت بیمه کمک نماید.

 


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0